שר החוץ לפיד: "בשנים האחרונות נעשו טעויות ומעמד ישראל נפגע"

שלמה ריזל 1 Comment on שר החוץ לפיד: "בשנים האחרונות נעשו טעויות ומעמד ישראל נפגע"

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד נפגש עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ברומא, לפיד התייחס להסכם הגרעין עם איראן והבהיר כי הכל התנהל בחשאיות בין המדינות. לפיד תקף את ראש ממשלת פולין ואמר: "אנחנו לא מעוניינים בכסף הפולני ועצם הרמיזה היא אנטישמית"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (ראשון) עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ברומא למפגש מדיני. לפני הפגישה תקף לפיד את ראש הממשלה הפולני.

בפתח הפגישה אמר לפיד, "אין מערכת יחסים חשובה יותר לישראל מאשר עם ארה"ב. אין ידידה נאמנה לארה"ב יותר מישראל. בשנים האחרונות נעשו טעויות, מעמדה הבי-פרטיזני של ישראל נפגע, אנחנו נתקן את זה ביחד" אמר שר החוץ.

לפיד אמר לבליננקן, "אני מצפה לעבוד איתך על הרחבת מעגל השלום באזורנו. זו הדרך הטובה ביותר להביא יציבות ושגשוג למזרח התיכון".

על הסכם הגרעין אמר לפיד, "לישראל יש השגות לא מעטות על הסכם הגרעין המתהווה בימים אלה בוינה, אבל אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר".

בסיום דבריו אמר שר החוץ, "במאבק על חופש, דמוקרטיה וחתירה מתמדת לשלום, מזכיר המדינה בלינקן הוא חבר גדול, ושותף גדול. כמוני, הוא גדל בביתו של ניצול שואה, שאמר תמיד שחובתו של העולם הוא לשמור על בטחונה ושלומה של מדינת ישראל".

לפני הפגישה שר החוץ, יאיר לפיד אמר בתגובה לדברי ראש ממשלת פולין: ראש ממשלת פולין, אמר היום "כל עוד אני ראש הממשלה, פולין בוודאות לא תשלם על פשעי הגרמנים: לא זלוטי, לא יורו ולא דולר". כדאי לראש ממשלת פולין לבדוק שוב את העובדות".

לפיד תקף, "על אדמת פולין נרצחו מיליוני יהודים ושום חקיקה לא תמחוק את זיכרם. אנחנו לא מעוניינים בכסף הפולני ועצם הרמיזה היא אנטישמית. אנחנו נלחמים על זכרם של נספי השואה, על גאוות העם שלנו, ולא ניתן לאף פרלמנט לחוקק חוקים שמטרתם להכחיש את השואה".

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא אמין אדון לפיד
    לא ידענו שאדם כ"כ "מוכשר" "ומושלם", אף אחד לא רצה שיהיה בתפקיד כ"כ חשוב כמו שר החוץ…..